kindjes kindjes, allemaal kindjes

De knoopjes, ik begin er uit te geraken. Ik ben met ‘een onderzoek’ bezig, waar ik eigenlijk nog niet veel over kan vertellen (kijk, ik ben niet de enige die mensen zo graag nieuwsgierig maakt hoor 😉 ), en heb daar heel veel plannen rond, en hoop dat dit toekomstmuziek kan zijn. Maar omdat dat ‘onderzoek’ wel een hele tijd in beslag kan nemen, zonder er verder mee te kunnen, moest ik toch verder met iets anders. Ik vermoed dat ik voor de meesten nu chinees aan het praten ben, maar de tijd zal meer duidelijk maken.

En zo heb ik zitten nadenken wat het beste voor mij zou zijn, in combinatie met mijn onderzoek. Ik had een paar mogelijkheden. Eentje daarvan was dus halftijds gaan werken, maar die uren als opvoedster in combinatie met de uren die ’t ventje doet, die waren al niet zo evident…En ik heb het elke keer opnieuw he, ik kan zo moeilijk afscheid nemen van mijn kindjes, vooral dan als ze nog zo klein en afhankelijk zijn. De meisjes, dat weet ik wel, die gaan ontzettend graag naar school, en naar de grootouders enzo, maar die hele kleintjes, die zijn toch nog altijd het liefste bij de mama, niet?

Ik ben iemand die zo ontzettend graag bezig is met kleine kindjes, die houdt van een gezellige drukte in huis, maar toch ook graag de mogelijkheid heeft om bij haar kinderen te zijn. Financiëel kunnen we het wel aan, dus heb ik besloten om onthaalmoeder te worden. Op dit moment vind ik het zelfs gek dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb. Ik ben al bijna 5 jaar thuis voor de kindjes, en één van de grote nadelen daaraan vond ik dat ze dus niet zoveel in contact kwamen met andere leeftijdsgenootjes (daarvoor heb ik toen indertijd de speelgroep opgericht, was natuurlijk een heel mooi alternatief).

Gisteren ben ik al eens gaan informeren bij de dienst voor opvanggezinnen en vandaag heb ik mijn aanvraag ingediend. Nu volgt er dus een selectieprocedure. Gesprekken, kijken of het huis geschikt is, een basisvorming. En begin volgend jaar dan ergens hoop ik toch te kunnen beginnen. Ik zie het eigenlijk helemaal zitten.

Ja ik zit dan inderdaad nog meer aan huis gebonden als nu, maar eigenlijk deert me dat toch niet. Kindjes opvangen, en ze hier thuis laten voelen, daarvoor doe ik het. (Ik heb wel beslist om op woensdag niet te werken, en er dan volledig te zijn voor mijn eigen kinderen, en in de voormiddag kan ik dan wat rushen aan het huishouden).

Voila een nieuw avontuur ligt op me te wachten…

1 ding heb ik echter nog niet beslist, hoe de kindjes me gaan noemen? :p Gewoon Sofie? Of tante Sofie? of moeke Sofie (maar dat klint zo…tja oud, maar dat vind ik waarschijnlijk omdat ik mij grootmoeder ook moeke noem.)

13 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

13 Reacties op “kindjes kindjes, allemaal kindjes

  1. Wauw, spannend! En eigenlijk, achteraf gezien, lijkt het inderdaad een logische keuze voor jou.

    Begin volgend jaar al, het zal er snel zijn! Veel succes alvast 🙂

    Nora zei tegen haar onthaalmoeders in Gent tante Detje en tante Nickske. Dus ‘tante’ vind ik wel leuk. Tante Fie? 🙂

  2. Mooie keuze! En je maakt me wel benieuwd met je ‘toekomstmuziek’ 🙂

    Cerieus naar de volgende stappen in het onthaalmoederschap! Hoeveel kindjes kan/mag je zo opvangen?

    • 4 voltijdse kindjes, maar onze Lukas telt nog mee totdat hij naar school gaat. Er mogen max 8 kindjes tegelijk aanwezig zijn (veel kindjes komen deeltijds, en dan kan je er meer als 4 hebben).

      Ik hou je op de hoogte hoor 😉

  3. als je dat zo graag doet, waarom niet?!
    ik hoor van een vriendin onthaalmoeder ook dat het leuk is en dat ze er ook “kan zijn” voor haar eigen kids
    succes met de gesprekken, maar ik vermoed dat die geen enkel probleem zullen vormen!

  4. o ja, en in de kribbe zei isla gewoon de naam van de begeleidsters, ik ben zo niet moeke-achtig (hier is dat de oma) of tante-achtig (soms zijn er toch al echte tantes)

  5. Leuk vooruitzicht. Mijn moeder was toen ik kind was ook onthaalmoeder , en ik hou daar heel mooie herinneringen aan over.

  6. annava

    ooh, spannend! Veel succes ermee.
    Proficiat ook, met je dappere beslissing.
    Het is niet niets he.
    Moest je nu dichterbij wonen mocht Otje wel naar jou komen he?

  7. bichke

    Super en zoals de meeste hier al gezegd hebben, is een totaal logische stap in jouw leven vind ik. Sta daar echt niet van verwonderd.

    Succes in ieder geval. Axel noemde de begeleidsters in de creche ook gewoon bij naam voor je info 😉

  8. Annelies en Linus

    Véééél succes!

    Linus noemt de begeleidsters ook gewoon bij voornaam (allé, hij probeert hun naam te zeggen ;-))

  9. Kim

    hé tof seg! In welke regio woon je eigenlijk, want ik weet wel dat je ook van Limburg bent, maar ik weet niet precies van waar.

  10. Wauw spannend! Hopelijk verlopen de gesprekken naar wens en kan je snel beginnen. Succes!

  11. Oh super! Ik hoop dat alles in orde komt!
    Mijn vriend zijn mama is ook onthaalmoeder en alle kindjes noemen haar Tante Ann. Is veel duidelijker dat jij dan hun mama niet bent, maar wel iemand die ze héél goed verzorgt en graag ziet. 🙂

Geef een reactie

